PERSBERICHT

Amsterdam, 28 september 2021 – De Belgische banking app Cake, een bankonafhankelijke en gratis banking app die gebruikers in staat stelt om meerdere rekeningen van verschillende banken te koppelen voor een totaaloverzicht van hun financiën, kondigt vandaag de lancering op de Nederlandse markt aan. Vanaf vandaag kunnen Nederlandse consumenten de banking app downloaden waarmee ze bankrekeningen kunnen bundelen, meer grip krijgen op hun uitgavenpatroon en via het cashback-programma geld kunnen verdienen. In ruil voor cashbacks en het kosteloze gebruik van de app geven gebruikers Cake toestemming om gebundeld en geanonimiseerd hun transactiegegevens te gebruiken voor commerciële doeleinden. Daarnaast krijgen actieve gebruikers van de app ook een deel van de inkomsten van Cake. Sinds de lancering heeft Cake een bedrag van 539.024 euro aan Cake Rewards uitgekeerd aan gebruikers, wat neerkomt op gemiddeld 2,26 euro per gebruiker per maand. De uitbreiding naar Nederland is een eerste grote internationale stap in de ambitie van Cake om de bankrekeningen van elke Europeaan van grotere toegevoegde waarde te laten zijn.

"Wij zijn enorm verheugd om banking app Cake vandaag te introduceren in Nederland", aldus Davy Kestens, Founder en CEO van Cake"Bij Cake is het onze missie om gebruikers te helpen hun financiële gezondheid te verbeteren. Tegelijkertijd geeft deze gebruikersdata Cake en onze partners interessante inzichten. Door middel van ons cashback-programma en het maandelijks delen van onze opbrengsten zorgen wij op onze beurt weer voor een passende beloning voor onze gebruikers. Deze vorm van wederkerigheid is voor ons van groot belang, zodat iedereen zijn of haar deel van de taart krijgt, eh … cake. Na een succesvolle start in België zijn we er klaar voor om ook Nederland te gaan veroveren."

Grote verwachtingen voor de Nederlandse markt

Begin 2020 werd banking app Cake geïntroduceerd op de Belgische markt. Anderhalf jaar na dato beschikt de app in België over 121.291 gebruikers en zijn er ruim 151 miljoen transacties tegen een totale waarde van meer dan 36 miljard euro door de app verwerkt. Voor de Nederlandse markt wordt eenzelfde positieve belangstelling verwacht.

"In Nederland heerst een sterke innovatieve start-up cultuur en een grote interesse in opkomende fintech start-ups. Onze verwachting is dan ook dat wij veel Nederlanders voor Cake zullen weten te enthousiasmeren", merkt Kestens op. "Deze interesse en het vertrouwen in innovatieve vormen van bankieren blijkt ook al uit de cashbackpartners die wij onlangs voor de Nederlandse markt hebben mogen verwelkomen, waaronder de welbekende schoenenketen vanHaren. Wij zullen dan ook sterk blijven inzetten op een consistente uitbreiding van ons diverse partnernetwerk."

Nieuwe bankingmogelijkheden voor consument én bedrijfsleven

Op het moment dat een consument zijn of haar bankrekening koppelt aan Cake, kan de app alle inkomsten en uitgaven analyseren en categoriseren. Zo maakt de app inzichtelijk wat gebruikers bijvoorbeeld uitgeven aan kleding, eten en verzekeringen, maar ook hoeveel er werd gespaard en wat het beschikbare budget is. Een tweede functionaliteit van de app is dat Cake via commerciële partners gebruikers op bepaalde aankopen automatische cashbacks in de vorm van geld kan geven.

Anderzijds biedt Cake ook B2B-oplossingen, zo is er Cake for Business, het marketingplatform dat dankzij geanonimiseerde transactiegegevens van Cake-gebruikers bedrijven unieke mogelijkheden biedt om (potentiële) klanten met promoties te bereiken en om accurate en realtime inzichten en statistieken over hun markt, concurrenten en klantensegmenten te verwerven.

De Cake app is vanaf dinsdag 28 september in Nederland te downloaden via de App Store en op Google Play.

OVER CAKE

Cake werd begin 2019 opgericht door de Belgische techondernemer Davy Kestens samen met 5 ervaren co-founders en stelt inmiddels 25 mensen tewerk. De start-up heeft een Europese vergunning als betalingsinstelling en staat onder toezicht van de Nationale Bank van België.
De gratis banking app Cake werd begin 2020 allereerst in België gelanceerd en in september 2021 in Nederland. De app laat de bankrekeningen van zijn gebruikers van toegevoegde waarde zijn door het geven van automatische cashbacks op aankopen en het delen van opbrengsten. Daarnaast analyseert ze ook financiële data om gebruikers te helpen hun financiën beter te begrijpen, onder controle te houden en te verbeteren. Er zijn meer dan 120.000 gebruikers en er werd al voor meer dan een half miljoen euro aan Rewards uitbetaald. www.cake.app/ 
Met Cake for Banks biedt Cake white-labeled oplossingen om de Cake cashbacks te integreren in bestaande banking apps. www.cake.app/banks/
Cake for Business is een marketingplatform dat dankzij de geanonimiseerde verwerking van het aankoopgedrag van de Cake gebruikers unieke mogelijkheden biedt om klanten te bereiken met promoties en om accurate en realtime inzichten en statistieken over hun markt, concurrenten en klantensegmenten te verwerven. www.cake.app/business/

Contact

CAKE
Sophie Docx
Head of Marketing & Communications
sophie@cake.app 

TEAM LEWIS
Kirsten Spoelstra 
cakenl@teamlewis.com