Adobe MAX, de creativity conference van Adobe, vond altijd plaats in Los Angeles, maar vindt - vanwege corona - sinds vorig jaar online plaats. Moest je andere keren voor veel geld naar Amerika, nu kun je je als gebruiker van Adobe-applicaties online aanmelden en alle sessies gratis en voor niks volgen. Rob de Winter, auteur bij Van Duuren Media en schrijver op dit blog, geeft dit jaar voor de vierde keer presentaties op Adobe MAX. Vorig jaar kon je hem al online volgen, dat kan dit jaar weer. We spraken met hem over Adobe MAX en de presentaties die hij dit jaar in oktober gaat doen. Rob de Winter op Adobe MAX 2021...

Hoe ben je ooit op MAX beland als presentator? 
Rob de Winter: 'Ik ben er een paar keer heen geweest, als deelnemer aan de conferentie. In die tijd ben ik zelf veel Photoshop- en InDesign-cursussen gaan geven. Ik kwam terecht op die Adobe-community-forums voor de ondersteuning van die applicaties. Het leek me leuk om zelf iets op Adobe MAX te doen en ik ben in die forums gaan vragen hoe ik daar in aanmerking voor kon komen. Ik mocht een voorstel doen en werd er eigenlijk meteen voor gevraagd. Daarna kreeg ik een mailtje met de vraag of ze de vlucht en het hotel voor me konden betalen... Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Er zijn meestal een paar duizend mensen die zo'n voorstel inleveren, maar ze zagen blijkbaar wel wat in mijn voorstellen. Mijn sessie werd altijd als zeer goed beoordeeld, dus ik mocht telkens weer terug komen.' 
Continue reading "Volg de sessies van Rob de Winter op Adobe MAX 2021"