Het 100ste boek van Victor Peter is eind deze maand klaar: This is IT! - programmeren voor niet-programmeurs. We spraken met Victor over de inhoud van het boek en de noodzaak van programmeerkennis voor niet-programmeurs. Zijn motto: 'Programmeren is een simpel kunstje en iedereen kan het leren!'

Wat wordt This is IT!- Programmeren voor niet-programmeurs voor boek? Volgens jou moet iedereen leren programmeren…
Victor Peters: 'Dit boek is voor mij heel belangrijk. Dit boek gaat ergens over. Nu ja, elk boek gaat ergens over, maar dit boek heeft een maatschappelijk belang. Ik probeer jongeren aan hun verstand te peuteren dat programmeren niet iets is wat speciaal programmeurs doen. Dat is ook wat ik in mijn werk voor de hogeschool ook doe, studenten leren programmeren. Programmeren is niet iets waarvan je zegt: dat hoef ik niet te kunnen. Dat is net zo naïef als in de middeleeuwen zeggen: ik hoef niet te leren schrijven of lezen.'Continue reading "Programmeren is een simpel kunstje en iedereen kan het leren!"